luxe hotel

15 herkenbare hotel irritaties

Logeren in een hotel kan een heus feestje zijn, maar er zijn ook nogal wat zaken waar reizigers helemaal kapot aan ergeren. Luidruchtige buren, kapotte lift of een vreselijk slechte Wi-Fi bijvoorbeeld. Herkenbaar?

Schitterend beddengoed, de goedgevulde mini bar en 24 uur room service, je bent er helemaal klaar voor. Helaas is het niet altijd zo’n pretje om in een hotel te overnachten. Skyscanner zette de top 15 meest irritante dingen op een rijtje.

1. Fooi

Je bent net aangekomen op je vakantiebestemming dus hebt nog geen kleingeld van de lokale valuta op zak. Toch blijft de hotelmedewerker die heeft geholpen met de bagage in de hotelkamer staan wachten. Hij heeft ondertussen laten zien waar je alle toiletbenodigdheden kan vinden, waar de hotelslippers staan, hij heeft laten zien hoe de kluis werkt en is aan het rommelen met de afstandsbediening van de televisie. Hij doet zeker zijn best en er lijkt geen kans dat hij weggaat voordat hij zijn welverdiende fooi heeft gekregen. Maak je dus maar op voor een uitgebreide demonstratie van de airco…

2. Buren

De muren in en hotel kunnen vrij dun zijn dus grote kans dat je zowel de goede tijden als de slechte tijden van je directe hotelburen kunt horen. Met helse hotelburen kan dit nogal een avontuur zijn. Van de televisie die loeihard staat tot ‘privé bezigheden’ waar je niks vanaf wil weten, al heel snel hoop je dat je toch wel je oordoppen hebt ingepakt.

3. Lift

Je hebt je verslapen en het ontbijtbuffet sluit al over tien minuten, drama! Het is all-inclusive dus je wil absoluut niet je ‘gratis’ ontbijtje missen. Helaas denkt de lift hier anders over en stopt hij op elke verdieping op weg naar beneden. De kostbare minuten tikken weg en jij staat vast in de langzame lift.

4. Uitzicht

Deze vakantie wilde je jezelf verwennen met een goede hotelkamer met uitzicht op de zee. Helaas is het enige aan zee wat je meekrijgt de luchtafvoer van het visrestaurant naast het hotel en kijk je uit op een enorme betonnen muur. De hotelmedewerkers geven aan dat je wel degelijk de zee kan zien, als je maar goed in de verte kijkt. Je weet dat ze gelijk hebben, je kan best over de balkonrand hangen terwijl iemand je aan de enkels vasthoudt zodat je je nek om het betonnen flatgebouw kan vouwen. Daar is de zee!

5. Room Service

Je komt ’s avonds laat aan in het hotel en je weet dat het restaurant al gesloten zal zijn. Gelukkig is er redding nabij: room service! Je werpt je gretig op de kaart om wat te gaan bestellen. Op de laatste pagina van het menu valt je droom in duigen, room service is van 6:00 tot 22:00 en het is al over elven in de avond. Wat een tegenvaller!

6. Sleutelkaart

Na een lange dag kom je aan bij je hotelkamer, klaar om lekker in bed te kruipen. Maar he, wat is dat? Je houdt de sleutelkaart tegen het slot en een rood lampje licht op. Hebben we niet allemaal met het drama te maken gehad dat je sleutelkaart te vroeg is verlopen? Er zit niks anders op, terug naar benden om dit bij de receptie te laten oplossen.

7.  Niet storen

Je ligt nog even lekker te doezelen in bed en hebt netjes het ‘Niet storen’-bordje aan de deur gehangen. Plotseling hoor je iemand aan de deur kloppen die ook meteen de deur open gooit. “Sorry! Sorry!” Of het personeel kan niet lezen, of ze hopen je in een ongemakkelijke positie te kunnen betrappen!

8. Kapotte lift

Je neemt altijd ruim voldoende bagage mee op vakantie dus je hebt al je hoop gevestigd op een sterke hotelmedewerker om te helpen met de bagage. Tot je grote schrik kom je erachter dat het hotelpersoneel niet helpt met bagage dragen, de lift kapot is én je op de 23e verdieping zit. Maak je klaar om de hotelversie van de Mount Everest te beklimmen, met bepakking!

9. Airco

Je bent zwaar oververhit van het kleverige en warme weer, maar gelukkig is er airco in je hotelkamer. Nee, niet zo snel! De airco ziet er bijna antiek uit en het enige wat het lijkt te kunnen is bergen stof verspreiden en zoveel herrie maken dat echt niemand nog normaal kan slapen. Dan maar een koud washandje om wat af te koelen.

10. Inkijk

Let altijd op bij hotels in grote steden dat flatgebouwen en wolkenkrabbers je hotel kunnen omsingelen. Wanneer je per ongeluk je handdoek laat vallen nadat je uit de douche komt kan het zomaar zijn dat er aan de overkant een belangrijke vergadering gaande is. Goedemorgen overburen!

11. Wi-Fi

Natuurlijk kan je niet zonder Wi-Fi dus betaal je schoorvoetend het exorbitante bedrag van omgerekend €5,- per uur voor internettoegang. Het probleem is alleen dat de Wi-Fi zo tergend langzaam is, dat je beter een postduif de oceaan over kan sturen om het bericht te bezorgen. Zonde van je tijd en geld.

12. Stopcontacten

Het zou logisch zijn om stopcontacten in een hotelkamer naast het bed te plaatsen, of niet dan? Nou, niet dus. Je zoekt je een ongeluk op zoek naar een leeg stopcontact om er vervolgens een verstopt achter de fauteuil te vinden. Natuurlijk, waarom ook niet.

13. Douche

In sommige hotels lijkt het nodig om een volleerd loodgieter te moeten zijn om de douche normaal aan en uit te krijgen. Ten eerste is het onmogelijk om uit te vogelen hoe je het water van de kraan naar de douchekop krijgt. Het instellen van een normale temperatuur is probleem nummer twee. Het is bloed verscheurend heet of ijs en ijskoud. Altijd fijn…

14. Licht

Hoe kan het dat hotelkamers een miljoen lichtknopjes lijken te hebben en er toch onvoldoende licht is om iets uit je koffer te pakken, laat staan een boek te lezen? Als je alle lampen aanzet, het bureaulampje, de bedlampjes, de stalamp en het grote licht, dan heb je nog steeds een bouwlamp nodig om je weg naar de badkamer te kunnen vinden.

15. Rekening

Na een verblijf wat ‘niet geheel aan de verwachtingen voldoet’ en bij thuiskomst, met een snelle internetverbinding, zeker een pittige online recensie verdient krijg je bij het uitchecken een rekening van de minibar die je niet hebt gebruikt en roomservice die je niet hebt besteld. Een onvermijdelijke discussie over de kosten staat je vlak voor vertrek te wachten, want dat kon er ook nog wel bij.

Monique

Eigenaar van Singlessite en Single2Travel | Ondernemer in hart en nieren | Kookt graag Italiaans voor familie en vrienden | Reist het liefst zo vaak mogelijk

Delen

Gratis Nieuwsbrief Aanvragen

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!

Gerelateerde berichten

Gratis Nieuwsbrief Aanvragen

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!