Nederlanders zijn een reislustig volk. Bijna 2,5 miljoen Nederlanders besteden jaarlijks zelfs meer dan drieduizend euro aan vakantie(s). Daarnaast blijken ze statusgevoelig, maar ook bovengemiddelde lezers.
Dat blijkt uit een vanaf vandaag op nrcmedia.nl/insights gratis te downloaden brancherapport, getiteld ‘Toerisme Insight’. Hierin zijn interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen te vinden.
Details
Nederlanders zijn een reislustig volk. Bijna 2,5 miljoen Nederlanders besteden jaarlijks zelfs meer dan drieduizend euro aan vakantie(s). Daarnaast blijken ze statusgevoelig, maar ook bovengemiddelde lezers. Dat blijkt uit een vanaf vandaag op nrcmedia.nl/insights gratis te downloaden brancherapport, getiteld ‘Toerisme Insight’. Hierin zijn interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen te vinden.
Insights
NRC Media, uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next, speelt met de serie Insights in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten. De inhoud is in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereikonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey).
Toerisme
Totaal is 28 procent van de Nederlandse bevolking ouder dan dertien jaar, zo’n 3,8 miljoen mensen, sterk geïnteresseerd in reizen. Uit de Insight Toerisme kunnen we verder opmaken dat twee op de vijf in toerisme geïnteresseerde Nederlanders ouder dan dertien jaar meer dan vier tijdschriften lezen, zowel week- als maandbladen. Eveneens twee op de vijf lezen daarnaast minstens één dagbladtitel. Om hun reizen te boeken gebruikt 59% internet. Reislustige Nederlanders blijken verder bovengemiddeld statusgevoelig en tonen interesse in exclusiviteit.
Kennisnetwerk
“De NRC Media Insights hebben de IQ, EQ en vooral de spirit om te beraken”, zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. “En daar blijft het niet bij. Met de serie Insights reiken we adverteerders ideeën aan die het verschil maken. We investeren continu in innovatieve marketing- en communicatietools om de advertentiecampagnes van adverteerders te verbeteren.
Hiervoor hebben we het afgelopen jaar een kennisnetwerk opgericht. Daarin wordt nauw samengewerkt met experts op gebied van online marketing, social media, SEO en webcasting. Ook organiseren we ‘NRC Media Embassy’ kennissessies over het bereiken van de doelgroep. We geven met deze innovatieve media-aanpak invulling aan onze eerdere belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.”
Overige sectoren
Behalve voor de branche Toerisme heeft NRC Media ook Insights beschikbaar in de sectoren Automotive, Charitatief, ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom’, Energie, Films en Boeken, Financiële dienstverlening, FMCG, Horeca, Kunst en Cultuur, Luxury en Lifestyle, Opleiding en Ontwikkeling, Overheden en Non-profit, Retail, en Zakelijke dienstverlening. De volledige versies van de vijftien Insights zijn beschikbaar op nrcmedia.nl/insights.