De nieuwe online touroperator Crusj richt zich als eerste touroperator op exclusieve strandvakanties voor hoger opgeleide singles tussen 25 en 40 jaar. De vakanties van een week zijn kleinschalig en van hoge kwaliteit.
Managing director Emma Blanchard: Bij Crusj is niets standaard. Je gaat een week ontspannen met gelijkgestemden. Je zit niet tussen de gezinnen en de stelletjes. Onze groepen hebben het hele hotel tot hun beschikking, hebben een eigen zwembad en bar. De activiteiten zijn op maat gemaakt, naar ons idee: na een wandeling idyllisch picknicken in een olijfboomgaard, s ‘avonds uit eten in het leukste dorpje en daarna kan je dansen in een eigen ruimte in een exclusieve nachtclub.
De groepen van Crusj bestaan uit 50 tot 80 personen, de helft mannen, de helft vrouwen. De doelgroep van Crusj, HBO+ singles, groeit sterk. Volgens het CBS zijn er op dit moment 300 duizend HBO+ singles tussen de 25 en 40 jaar in Nederland In Amsterdam is 40 procent van de 25-40 jarigen single.
Crusj is met een groep op reis geweest om het concept te testen. Daarbij bleek dat deelnemers graag vooraf willen weten met wie ze op reis gaan. Blanchard: De kennismaking was het enige stressmoment van de vakantie. Daarom organiseren we voor we vertrekken op een zondagmiddag een borrel in Amsterdam. Dan kan men elkaar vast leren kennen.
De deelnemers waren zeer tevreden over de exclusiviteit van de locaties en de activiteiten. Daar hebben wij onze ziel en zaligheid in gelegd. Wij zijn er niet voor de massa. All inclusive arrangementen kennen wij niet, aldus Blanchard.
De eerste reis van Crusj begint op 25 mei (Kreta, Agios Nikolaos). De tweede trip is op 12 juni naar Portimao, in de Algarve (Portugal). Ook zijn er vertrekken in september voorzien.