Nederlanders gebruiken social media voor negatieve reiservaringen

Uit een onderzoek is gebleken dat Nederlanders, social media vooral gebruiken om negatieve reiservaringen te delen.

World Ticket Center vroeg aan 650 reizigers: ‘Hoe deelt u uw reiservaringen?’. Een groot deel (78%) gaf aan belevenissen en reiservaringen op internet te delen.

De overige 22% van de respondenten deelt reiservaringen offline, oftewel mondeling, met vrienden, familie of kennissen. De meest gebruikte internetkanalen zijn Reisblogs (28%), vakantiebeoordelingssites (23%), websites in eigen beheer (19%), internetfora (16%) en social media kanalen (14%).

Positieve ervaringen ontbreken
Hoewel het gebruik van social media de afgelopen jaren aanzienlijk is toegenomen wordt het nog relatief weinig ingezet als reiservaringsplatform. Opmerkelijk is dat het onderzoek aantoont dat voornamelijk positieve ervaringen blijken te ontbreken op social media kanalen. Maar liefst 81% geeft aan zijn/haar beklag te doen via social media en dat terwijl maar 19% aangeeft positieve berichten te plaatsen.

Daar waar Reisblogs het platform zijn voor positieve reiservaringen en belevenissen, worden de social media kanalen als Twitter en Facebook volgens het onderzoek het meest ingezet bij negatieve ervaringen met de reisorganisatie, accommodatie of luchtvaartmaatschappij.

Delen

Share on facebook
Share on twitter

Gratis Nieuwsbrief Aanvragen

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!

Gerelateerde berichten

Nederland | Airborne fietsvakantie
By Monique ·
11 maart 2022

Overnachten in een mooi hotel

8 daagse vliegvakantie naar Marina Corinthia Beach Resort in st. julians, malta
By Monique ·
13 april 2022

Geniet van de rust tijdens je bezoekje op Malta

Gratis Nieuwsbrief Aanvragen

Vraag de gratis nieuwsbrief aan en ontvang tips en nieuwtjes over reizen, relaties, daten, reizen en uitgaan plus onze doe mee & win acties!