De online reiswijzer voor singles is nog altijd de best bezochte pagina van online reismagazine Single2Travel.nl. Het reisaanbod voor singles en alleenstaande ouders is onverminderd groot en dat maakt kiezen niet altijd eenvoudig. Een helpende hand blijkt na vijf jaar nog steeds erg welkom.
Het is alweer vijf jaar geleden dat Single2Travel.nl de online reiswijzer voor singles introduceerde. Een eenvoudig hulpmiddel om de reisorganisatie te vinden die past bij de vakantiebehoefte van de single en alleenstaande ouder. Ook in 2014 zien we dat de reiswijzer nog altijd onverminderd populair is. Volgens Monique Holtmaat, eigenaar van het online reismagazine is dit heel verklaarbaar. “ Dé universele single bestaat niet en daarmee zijn ook de reiswensen totaal verschillend. Nederland telt een fiks aantal aanbieders die vaak ook nog eens op elkaar lijken. Weloverwogen kiezen is dus niet zo simpel als het op het eerste gezicht lijkt”.
Reisbehoefte
De reiswijzer biedt daarom uitkomst. Met vijf eenvoudige stappen selecteert de single zijn of haar vakantie criteria. Met de resultaten kan men daadwerkelijk uit de voeten want alleen de reisorganisaties die voldoen aan de reisbehoefte van de zoekende single blijven over. Dit maakt het keuzeproces vele malen eenvoudiger. Uiteraard is het nuttig om de websites en het aanbod van de overgebleven aanbieders aan een nauwkeurigere blik te onderwerpen. Vaak is er een reisforum of staan er eerdere reiservaringen beschreven. Deze geven een prima indruk van een rondreis en de betreffende organisatie.
Veel meer dan bestemming
Voor singles is de vakantiebestemming niet altijd het voornaamste criteria bij de keuze van een groepsreis. De grootte van het reisgezelschap, de leeftijd van de overige reizigers, het comfortniveau van de reis, de m/v verhouding in de groep en het type accommodatie zijn minstens net zo belangrijk. Iets wat voor koppels en gezinnen ietwat anders ligt. Die zijn tenslotte met elkaar. Daarmee hebben de verschillende criteria een geheel andere volgorde. Dit beseft de single reiziger en de alleenstaande ouder ook. Daarom kan de keuze voor organisatie X of Y nogal bepalend zijn of men kan terugkijken op een vreselijke of juist fantastische vakantie.
Onderscheidend vermogen
Om de reizende single in de toekomst nog beter van dienst te zijn zouden de reisaanbieders er goed aan doen om zich nog duidelijker van elkaar te onderscheiden en dit ook als zodanig te promoten. Dit draagt bij aan een beter passend reispubliek en dus meer tevreden klanten. En wie wil dat nou niet?