Liefde, romantiek en seks zijn belangrijk tijdens een vakantie, zo blijkt uit onderzoek van Kuoni onder reizigers uit 12 landen. De ondervraagde vakantiegangers geven toe verliefde gevoelens vooral op bijzondere en ontspannen locaties te ervaren.
De top vijf locaties waar de verliefde gevoelens opkomen zijn:
- het strand (21%)
- in zee (15%)
- in het zwembad (12%)
- op een boot (4%)
- in een bar/club (3%)
Bijna vier op de tien mensen zegt op vakantie ongeveer evenveel seks te hebben als thuis. Meer dan één op de tien (11%) geeft aan tijdens de vakantie meer seks te hebben dan thuis.
Kuoni vroeg nu het vakantieseizoen aanbreekt reizigers in 12 landen naar hun vakantievoorbereidingen, vakantieontmoetingen, culinaire avonturen, vakantiegedrag en de ultieme vakantiebeleving.
Mannen zijn over het algemeen meer ontspannen en bereiden zich nauwelijks voor: 18% van de Belgische mannen (in vergelijking tot 15% van de vrouwen) en 24% van de Nederlandse mannen (in vergelijking tot 22% van de Nederlandse vrouwen) doet niets om zich op de vakantie voor te bereiden.
Liefde, romantiek en seks
Nieuwe vriendschappen of een korte vakantieliefde zijn voor veel mensen een belangrijk onderdeel van de vakantie. Nederlanders hopen twee keer zo vaak op een vakantieliefde dan hun zuiderburen. De Nederlander koestert ook meer hoop een vakantieliefde (10% vs 6%), seks (10% vs 5%) en een relatie (9% vs 4%) zullen krijgen tijdens de vakantie. Zij vinden zichzelf dan ook flirteriger dan de Belgen (11% vs 7%). Italianen, Spanjaarden en Fransen zijn de grootste flirts.
Irritaties tijdens de vakantie
Naast aangename ervaringen zijn er ook zaken die irritaties kunnen opwekken tijdens de vakantie. Rommel voert de lijst aan. Vooral Nederlanders irriteren zich daaraan (81%). Aan luidruchtig gepraat ergeren Nederlandse mannen (61%) zich meer dan Belgische mannen (50%). Topless zonnen wordt door 22% van de Nederlandse vrouwen afgekeurd (vergeleken met 20% van de Belgische vrouwen), maar wordt opvallend genoeg nog meer afgekeurd door Nederlandse mannen (24%).
Meer resultaten van het onderzoek kun je hier lezen.